2022-01-10 14:45Pressmeddelande

Anna Ekborg - Solo i Bror Hjorths ateljé

Evenemangsbild Anna EkborgAnna Ekborg spelar på Bror Hjorths Hus 14 januari kl 19.

ANNA EKBORG - SOLO

Konsert i Bror Hjorths ateljé
Fredag 14 januari kl 19

Livestreamas även på YouTube och Facebook Live!

Årets soloalbum 2021
Anna Ekborg har på senare år etablerat sig på den svenska folkmusikscenen, både som soloartist och som ensemblemusiker i bland annat den grammisnominerade stråktrion Northern Resonance. Hennes solodebut har fått ett mycket fint mottagande och utsågs 2021 till Årets soloalbum av musiktidskriften Lira: "Jag kan inte minnas när jag hört en så här stark soloplatta", skrev recensenten Thomas Fahlander.

Ekborg djupdyker i Rättvikstraditionen
Anna Ekborg är uppvuxen i Falun och började tidigt att spela folkmusik. Med stor integritet och nyfikenhet tar hon sig an några av de allra käraste Rättvikslåtarna. Inspirationen från tidigare generationers spelmän finns där, men på ett medvetet sätt utforskar Anna Ekborg musikens gränser och låter nya influenser få spelrum för att sätta sin alldeles egna personliga prägel på låtarna.

Lyssna på Spotify

Anna Ekborg, musiker - 070-234 79 75
Mattias Enström, Bror Hjorths Hus - 018-56 70 32

Biljetter
OBS! Vaccinationsbevis krävs för entré till detta evenemang
Biljetter köps via Tickster
Pris: 100 kr.
Bror Hjorthföreningens medlemmar: 40 kr.

Konserten arrangeras av Bror Hjorths Hus i samarbete med studieförbundet Bilda! och med stöd från Bror Hjorthföreningen.